Tijd voor vakantie! - deel 2

Daar zaten we dan, in Polen. Een land waar ik nog nooit geweest was, ik wou dus liefst van al onmiddellijk op ontdekking gaan. Ik haat niks doen op vakantie.
(Werkelijk, een all-in in 1 of ander resort is voor mij meer een nachtmerrie dan een droombestemming)
Maar aangezien Hendrik het liever wat rustig aan doet, moest ik op zoek naar de ideale compromis.



Ik koos al een locatie in de middle of nowhere. Een tripje naar een grote stad kon er dus wel af. Dag 2 en we zaten al opnieuw in de auto richting Wroclaw. Prachtige stad! Absoluut een aanrader voor wie nog op zoek is naar een citytrip. En ook voor de kinderen was dit een topbestemming. Door de vele standbeelden van kabouters doorheen de stad, maakten ze er al snel een speurtocht van om zo veel mogelijk kabouters te spotten.

De andere dagen deden we het wat relaxter aan. Op algemeen verzoek van de kinderen en Hendrik gingen we dag 3 naar een groot zwemparadijs. Zij vonden het geweldig... ik volgde flink. Nadien wat winkelen (een bezoek aan een lokale supermarkt met inspectie van fruit en groenten mag voor Hendrik niet ontbreken - beroepsmisvorming) en gezelschapspelletjes spelen in het huisje (terwijl Colette een dutje zou moeten doen, maar liever stiekem aan het raam komt piepen). Rustiger kan het voor mij echt niet worden op vakantie.




Een vakantie is niet compleet zonder een portie cultuur. Ik zou het doodzonde vinden een nieuw land te bezoeken en niks te zien van hun geschiedenis. De streek waar we verbleven wordt de Loirestreek van Polen genoemd. Het stikt er van de kastelen. Wij bezochten het Ksiaz-kasteel. Indrukwekkend! De ligging, het interieur, de tuinen, ... we wisten niet waar eerst kijken.






De dagen vlogen voorbij, de batterijen waren terug opgeladen. Tijd voor de rit terug naar huis. Het was een illusie om te denken dat die even vlot zou verlopen als de heenrit. Na een tussenstop in Dresden (ook een leuke stad trouwens), stak zowat alles tegen. File, slecht weer, zagende kinderen, Hendrik die de hele rit aan het bellen was om zijn werk te regelen voor de komende dagen, autostrade die afgesloten is, mega-lange omleidingen, ... drie uur later dan verwacht waren we uiteindelijk thuis.
Ik was uitgeput, ik reed 2300km op 5 dagen, maar voor mij was dit een topvakantie. Veel tijd samen doorbrengen, veel dingen bezoeken, wat zwemmen, spelletjes spelen, wat winkelen, lekker eten, ... klaar om er terug in te vliegen.

En dan begon het gewone leven terug. Hendrik kon niet snel genoeg naar de boerderij en de dag nadien was al meteen terug werkendag voor hem. De meisjes en ik kunnen gelukkig nog even genieten van wat vakantie.




Reacties

Populaire posts